jak osiągnąć szczęście

Oto symptomy, które świadczą o odwodnieniu organizmu

Woda zajmuje kluczowe miejsce jeśli chodzi o podtrzymanie ludzkiego życia i zdrowia. Wszyscy wiemy, że bez wody nie ma życia a każda prawidłowa komórka naszego organizmu czerpie energię właśnie z wody. Dlatego tak ważne jest właściwe nawodnienie organizmu. Dodatkowo woda pozwoli nam na uzupełnienie niedoborów pierwiastków i elektrolitów a także podniesie poziom tlenu i dwutlenku węgla w naszym organizmie.

Gdy myślimy, że nam coś dolega, to najprawdopodobniej mamy niedobór wody w organizmie pisze doktor Mark Sircus w książce ” Filary zdrowia”, “przewlekłe odwodnienie leży u podłoża większości przypadków dolegliwości bólowych oraz chorób zwyrodnieniowych a wszystkie jednostki chorobowe, które opisuje medycyna, w rzeczywistości są wysoce zróżnicowanymi objawami odwodnienia”. Nasze ciało poprzez bolesność sygnalizuje obecność odwodnienia, zaś umiejscowienie  bólu jest wskazówką, w której części organizmu ten deficyt jest największy. Gdy dostarczamy zbyt małe ilości wody do organizmu następuje kumulacja produktów ubocznych metabolizmu oraz kumulacja złogów.

Jeśli te resztki nie zostaną usunięte, organizm ulega zakwaszeniu, a taki odczyn natychmiast odbierają zakończenia nerwowe i w efekcie odczuwamy to jako ból. To właśnie ból jest desperackim wołaniem o dostarczenie większej ilości wody. Jeśli pali nas zgaga, należy to odczytać jako informację o drastycznym odwodnieniu w obrębie układu pokarmowego. Prawdopodobnie po sutym posiłku organizm nie jest w stanie poradzić sobie z rozdrobnieniem i wchłonięciem trawionego pokarmu i stąd takie sygnały dyskomfortu”.

Czysta woda jest najbardziej podstawowym lekiem, gdyż nie ma innego lepszego sposobu na odtruwanie organizmu. Im dostarczymy do organizmu większej ilości wody, która ma odpowiedni poziom alkaliczności oraz niski poziom zanieczyszczeń, tym skuteczniej przebiegnie proces oczyszczania. Czołowy amerykański badacz doktor Patrick Flanagan w swojej publikacji pod tytułem “Cudowny napój wiecznej młodości” napisał “Raczenie się wodą z kranu jest samobójstwem rozłożonym na raty”. Chemiczne środki stosowane do uzdatniania wody (chlor i fluor) stanowią ogromne zagrożenie dla równowagi organizmu i ważną informacją jest to, że organizm długo nie odczuwa żadnych niepokojących objawów. Każdy musi znaleźć dla siebie system filtracyjny, który będzie odpowiadał jego potrzebom. Są dostępne domowe urządzenia do filtrowania i uszlachetniania wody (filtry odwrotna osmoza, destylacja) i to zdecydowanie jest jest lepsze niż stosowanie “kranówki”.

Nie należy czekać z nawodnieniem organizmu aż do momentu gdy odczujemy pragnienie. Jeśli pijemy zbyt mało wody bardziej prawdopodobne jest pojawienie się bólu w jakiejś partii ciała niż odczucie suchości w ustach. Krew ulegnie nadmiernemu zagęszczeniu i zakwaszeniu a w tętnicach pojawią się otarcia i pęknięcia w obrębie ich ścian wewnętrznych. W efekcie organizm wyprodukuje więcej cholesterolu, który jest potrzebny do odbudowy ścian, które zostały nadszarpnięte poprzez przepływ zagęszczonej krwi.

Jest wiele innych objawów świadczących o tym, że organizm potrzebuje więcej wody:

– wycieńczenie i utrata sił witanych
– zaparcia
– zaburzenia trawienia
– zbyt wysokie lub zbyt niskie ciśnienie krwi
– wrzody żołądkowe
– zaburzenia oddychania
– trudności z utrzymaniem prawidłowej wagi, otyłość
– egzema
– zaburzenia równowagi kwasowo – zasadowej
– zapalenie pęcherza moczowego i dróg moczowych
– reumatyzm
– przedwczesne starzenie się

Prawda jest taka, że każdy z organów potrzebuje wody, by mógł prawidłowo funkcjonować. Gdy nastąpi odwodnienie sprawność narządów ulega obniżeniu. Głównym kryterium stanowiącym o tym czy nasz organizm jest prawidłowo nawodniony będą sygnały ze strony układu wydalniczego. Najbardziej prawidłowy mocz to taki. który charakteryzuje się przejrzystością i jasnożółtą barwą. Kolejnym kryterium są objawy ze strony pęcherza – wypróżnienia powinny być w miarę regularne i nie powodujące bolesności czy dyskomfortu.